Energiateollisuus ry:n kotisivut (www.energia.fi) 06.11.2007
Elinkeinoelämän arvio sähkön kysynnästä vuosille 2020 ja 2030
"Elinkeinoelämän tuoreen arvion mukaan sähkönkulutus jatkaa kasvuaan niin, että vuonna 2020 kulutuksen arvioidaan olevan noin 107 terawattituntia (TWh) ja vuonna 2030 115 TWh. Vuonna 2006 kulutus oli 90 TWh. Keskimääräinen vuosikasvu on 1,2 prosenttia vuoteen 2020 asti ja 0,7 prosenttia vuosina 2020–2030. Viimeisen kymmenen vuoden aikana sähkönkulutus on kasvanut keskimäärin 2,6 prosenttia vuodessa.
Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n, Energiateollisuus ry:n ja Perusteollisuuden Energiaryhmän yhteistyönä tehdyssä sähkön kysynnän arviossa korostetaan, että esitetty skenaario edellyttää suotuisan talouskasvun jatkumista. Skenaarion visiona onkin hyvinvoiva ja menestyvä Suomi, jonka kansalaisten elintaso paranee."
lue lisää täältä
tiistai 6. marraskuuta 2007
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Kun mä olin lapsi, elettiin 70-lukua.
Mitenköhän mulla ei ole jäänyt mieleen mitään asiaa, minkä kohdalla olisin miettinyt, että helkutti miten huono elintaso? Sellaisia on käynyt mielessä vasta hammashoitoon jonottaessa, 2000-luvulla.
"Hyvinvoiva ja menestynyt Suomi, jonka kansalaisten elintaso paranee".
Pitäis avata keskustelu tästäkin aiheesta. Mitä tarkoitatte sillä, herra Energia?
Lähetä kommentti