Porvoon kaupunginvaltuuston työjärjestyksen 7:nen § mukainen kysely ”yhteen asiaan liittyen” kaupunginjohtajalle
1. Tuleeko kaupungin omistajaohjauksen näkyä liikelaitosten ja osakeyhtiöiden tavoitteissa ja toiminnassa vai onko omistaminen täysin markkinaehtoista?
2. Voidaanko kaupungin strategian ja muun ohjelmiston katsoa sitovan kaupungin omistamia liikelaitoksia ja osakeyhtiöitä?
3. Tuleeko kaupungin ohjeistaa edustajansa näiden yhteisöjen elimissä toimimaan kaupungin ohjeiden ja ohjelmien mukaisesti?
4. Oliko Porvoon Energian meneminen ydinvoimayhtiön (Fennovoima) osakkaaksi Porvoon strategian mukaista, kestävään kehitykseen tähtäävää toimintaa? ja oliko yhtiön hallitusta evästetty kaupungin hallituksen taholta mainittuun hankkeeseen?
5. Onko Porvoon Energian ns. omistus ko. ydinvoimayhtiössä vain tahdon- ja tuen ilmaisu mainitun yhtiön hahmottelemille ydinvoimahankkeille vai onko reaalinen raha ja osuustodistukset vaihtaneet omistajaa?
6. Rakentaako Porvoon Energian ”esiintulo” asiassa – mielestänne - Itäuusmaalaista yhteistyötä ja maakunnallista kestävää kehitystä? Luoko se edellytyksiä mm. uraanin louhinnalle itäiseltä Uudeltamaalta?
Hannu Ikonen
kaupunginvaltuutettu sit.
ympäristölautakunnan pj.
Porvoo 2009 ryhmä
tiistai 6. marraskuuta 2007
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti