Yle:n Kymenlaakson radiossa oli tänään uutinen Pyhtäältä, jossa todetaan seuraavaa:
26.11.2007 Yle Radio Kymenlaakso
"Fennovoima haluaa jatkaa selvityksiä Pyhtäällä
Fennovoima haluaa jatkaa ydinvoimalaselvitysten tekoa Pyhtäällä.
Fennovoima olisi kiinnostunut aloittamaan Pyhtäällä jatkoselvitykset ja YVA-selvityksen. Yhtiö edellyttää, että kunta on myönteinen hankkeelle ja lähtee mukaan selvityksiin. Ensialkuun yhtiö haluaisi järjestää yhdessä kunnan kanssa yleisötilaisuuden pyhtääläisille.
Pyhtää ottaa asiaan kantaa tämän illan kunnanhallituksen kokouksessa. Kunnan virkamiesjohto suhtautuu asiaan varauksellisesti, koska ydinvoimaselvitys jumiuttaisi Munapirtin saaren matkailuhankkeet."
Monikansallisen Fennovoima Oy:n kiinteistöveromiljoonat eivät saaneet pyhtääläisiä päättäjiä ainakaan tässä vaiheessa sekoamaan.
maanantai 26. marraskuuta 2007
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
3 kommenttia:
Just joo, Pyhtäällä ovat naiset ja miehetkin täyspäisiä, mutta Haminassa ovat kaikki aivan sekaisin, kuten tunnettua on ja Kotkassakin ovat pojat edelleen "ilman siipii".
No ei vainaskaan, sakujen kunnallisia siipiveikkoja ovat
koko politrukkien joukko, kuin myös sähkölaitosten satraapit.
Tuolla jossakin lehdistön sivuilla retosteli kotkalainen sähkösopuli, sähkömogulin huutolaispoika, että 100 000€ panee polttaen meikäläisen mummelin nettotuloja, saadakseen "isoja kaveleita", oikeen ulkomaan eläviä.
Täältä Ruotsinpyhtään vinkkelistä katsoen on parempi osoite ydinvoimalalle Kotkansaari, voimalalinjatkin ovat lähempänä Fennovoiman ystäviä.
Tilli
"Kunnan virkamiesjohto suhtautuu asiaan varauksellisesti, koska ydinvoimaselvitys jumiuttaisi Munapirtin saaren matkailuhankkeet."
Toivottavasti Ruotsinpyhtäällä virkamiesjohto ei ole jumiutunut ydinvoimaselvitykseen ja unohtanut kaikkea muuta kehittämistä.
Myös Ruotsinpyhtäällä on ainutlaatuinen saaristoluonto, jota voitaisiin hyödyntää matkailussa mikäli arvokkaita merenrantoja ei uhrattaisi aivan muualla toimivien yritysten energiatarpeen tyydyttämiseksi.
Yle Radio Itä-Uusimaa:
"YIT etsii Loviisasta uutta paikkaa kylpylähotellille
03.12.2007
YIT etsii kylpylähotellille uutta rakennuspaikkaa Loviisassa.
Alkuperäisen suunnitelman mukaan hotelli kylpylöineen piti rakentaa Määrlahden ranta-alueelle, mutta savisen maapohjan vuoksi esirakentamiskustannukset olisivat nousseet liian suuriksi.
YIT:n hankekehityspäällikkö Samuli Joki kertoo, että nyt etsitään uusia rakennuspaikkavaihtoehtoja."
Onko Ruotsinpyhtään kunnanhallitus jo lähettänyt YIT:lle kirjeen, jossa se ehdottaa rakennuspaikkaselvitysten tekemistä Ruotsinpyhtäällä.
Kylpylä toisi kuntaan toivottuja veroeuroja sekä työpaikkoja monille palvelualoille ilman saaristolaisten häätämistä asuinsijoiltaan tai ilman saaristotonttien arvon alenemista.
Lähetä kommentti