Pasi Natrille sanoista ja sisällöistä!
Pasi Natri moitti minua kirjoituksessaan 'vaatia'- sanan käyttämisestä ydinvoimalatontin kaavoitusasiassa. Sana tuli Kymen Sanomat-lehden otsikoinnista: ' Fennovoima haluaa voimalalleen kaavoitetun tontin'. Haluta - vaatia?
Mutta sisältöihin: 'Ensin tehdään YVA-selvitys - mahdolliset jatkotoimenpiteet, kuten asemakaavaan liittyvät muutokset, tehdään eri päätöksellä vasta YVA-selvityksen lausunnon tultua TEM:ltä.' Se on Ruotsinpyhtään kunnan hyvin perusteltu, järkevä päätös.
Fennovoima haluaa nyt kiirehtiä kaavan avaamista kunnan päätöksestä huolimatta.
Kunnallinen itsehallinto on viestintäpäällikkö Natrin mukaan ' uuden ydinvoimalan rakentamisen viivyttämistä hallinnollisin syin'. Toivottavasti se ei ole Fennovoima Oy:n virallinen käsitys kunnallisesta demokratiasta.
Lopuksi lainaus Lauri Ihalaiselta 2.2.2008: 'Ärhäkän, itseriittoisen markkinatalouden lainalaisuudet syövät uskoa demokraattiseen päätöksentekoon ja vaikuttamiseen.'
Kauno Hakala
seniorirehtori
Kotka/Kampuslandet
tiistai 12. helmikuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti