Viestintäjohtaja Pasi Natri
Esititte Loviisan sanomissa 29.1 erinäisiä toteamuksia edustamanne monikansallisen ydinenergiayhtiön toimintatavoista, omistussuhteista, sähkön hintakehityksestä sekä yhtiön huolesta ilmastonmuutoksen torjumiseksi.
Energia-asiantuntijoilla ja ympäristöjärjestöillä on joihinkin esittämiinne väittämiin luultavimmin melko poikkeava näkemys. Yritysten omistussuhteissakin tapahtuu nykyisin nopeita muutoksia. Näin voi käydä myös monikansallisissa ydinenergiayhtiöissä, kuten Fennovoimassa. Saksalaisomistuksen osuus edustamassanne yhtiössä saattaa olla kirjoituksemme julkaisuaikaan aivan eri, kuin sitä laadittaessa.
Emme takerru em. yksityiskohtiin, mutta totesitte kirjoituksessanne myös: kunnalle tai yksittäisille ihmisille ei ydinvoimahankkeesta aiheudu taloudellisia menetyksiä.
Tämä seikka vaatii taholtanne laajemman selvityksen, puolihuolimaton tokaisu ei riitä. Edustamanne monikansallisen ydinenergiayhtiön hanke ydinenergiatuotantoalueen perustamiseksi ainutlaatuiseen saaristoomme vaikeuttaa, tai vie kokonaan edellytykset harjoittaa perinteisiä saaristoelinkeinojamme.
Yhtiönne kaavaileman hankkeen tuomat pelot ja uhkakuvat ovat jo nyt lähes kestämättömiä, vaikka suunnittelu on vasta alussa. Työ- ja elinympäristömme muuttuminen monikansalliseksi ydinenergiatuotantoalueeksi ja ydinjätteen loppusijoituspaikaksi, olisi perheillemme murhenäytelmä. Ympäristö ei olisi enää se turvallinen, idyllinen saaristomiljöö, joka se vuosia sitten saareen muuttaessamme oli.
Koska lastemme sekä leipä, että kasvuympäristö ovat nyt uhattuina, kysymme Teiltä, viestintäjohtaja Pasi Natri, mitä päätöksiä edustamanne monikansallinen ydinenergiayhtiö on kaltaistemme tavallisten suomalaisten saarelaisperheiden taloudellisestikin turvatun tulevaisuuden varmistamiseksi tehnyt?
Mikael Lindholm
kalastaja
Söderby
Jyrki Ikonen
veneenrakentaja
Jomalsund
tiistai 12. helmikuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti