maanantai 24. joulukuuta 2007

Rauhallista joulua.

Parahin Ruotsinpyhtään saariston väki!

Lausun mitä sydämellisimmät kiitokseni teille kaikille lähes täysimääräisestä ilmoittautumisesta talkoisiin, joilla toimilla tulemme torjumaan monikansallisen Fennovoima Oy:n hankkeen ydinvoimalan rakentamiseksi Ruotsinpyhtään luonnonkauniiseen saaristoon. Vain muutamilta maanomistajilta emme vielä ole saaneet päivitettyjä yhteystietoja. He viettänevät tätä pimeätä vuoden aikaa kaukomailla.
Taloudellinen tilanteemme ei ole enää kestämätön, vaan osoittamanne varat riittivät hyvin toimintamme käynnistämiseen. Emme ole enää kenellekään velkaa. Koko käytävää prosessia voitte seurata täällä, omassa blogissamme. Käynette myös alla mainitulla adressisivullamme esittämässä vastalauseenne monikansallisen Fennovoima Oy:n hanketta vastaan Ruotsinpyhtäällä. www.adressit.com/ei-ydinvoimaa Ruotsinpyhtäälle.
Kuten maanomistajakirjeessämme mainitsimme, olisi asiallemme eduksi, jos välittäisitte tuon adressimme osoitteen kaikille sukulaisillenne, ystävillenne, työtovereillenne ja tuttavillenne. Skärgårdens Vänner i Strömfors rf.:n hallitus tulee vaatimaan neuvoa antavaa kunnallista kansanäänestystä Ruotsinpyhtäällä ajankohtana, jolloin ajamamme asian etu niin vaatii. Sekin adressi on SVS rf.:n> hallitukselle luovutettu, vastaista käyttöä varten, Pro Saaristo -komitean toimesta 23.11. 2007.
Joulukala- ja -kuusitilauksia tuli ilahduttavan paljon. Siitäkin lausun Pro Saaristo -komitean puolesta kiitokseni. 23.12.2007 Ringborgissa oli paljon väkeä!
Toivotan teille kaikille oikein rauhallista joulua. Fennovoiman "joululahjan" palautamme avaamattomana lähettäjälle.

Ystävällisesti,

Paavo Laurikainen
'Pro saaristo' -komitea
Projekti -ja tiedotusvastaava

Bästa skärgårdsbor i Strömfors!

Jag vill framföra mitt hjärtligaste tack till er alla för att ni närapå mangrant anmält er till vårt gemensamma talko mot kärnkraftsprojektet. Med gemensamma krafter ska vi avvärja det multinationella företaget Fennovoima Oy:s planer på att bygga ett kärnkraftverk i den natursköna skärgården i Strömfors. Det är bara några få markägare som inte meddelat oss sina uppdaterade kontaktuppgifter - kanske de spenderar sin tid i varmare länder under den här mörka årstiden.
Vår ekonomi är inte längre ohållbar. De medel ni ställt till vårt förfogande räcker bra till för att vi ska kunna inleda vår verksamhet. Vi står inte längre i skuld till någon.
Ni kan följa med allt vi gör, hela processen, här på vår blogg. Vi har också öppnat en internetsida med en namninsamlingslista mot kärnkraftverket och vi hoppas att ni besöker även den. www.adressit.com/ei-ydinvoimaa Ruotsinpyhtäälle. Uppmana vänner, bekanta, släktingar och arbetskamrater att också skriva på - ju fler namn, desto bättre! Adressen finns längst ner på denna sida.
Styrelsen för Skärgårdens Vänner i Strömfors r.f. kommer att kräva att en rådgivande folkomröstning i ärendet, vid en tidpunkt som bäst gagnar vår sak. Kommittén Pro Skärgården har den 23.11 2007 överlämnat en skrivelse om folkomröstningskravet till styrelsen för SVS r.f.
Vi fick glädjande många beställningar på julfisk och julgranar. Jag vill på kommitténs vägnar tacka så mycket! Det var glädjande att se er i Ringborg, den 23.12 2007.
Jag önskar er alla en riktigt fridfull jul. Fennovoimas "julklapp" returnerar vi oöppnad till avsändaren.

Med vänliga hälsningar,

Paavo Laurikainen,
"Pro Skärgården" -kommitté
projekt- och informationsansvarig

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Omasta puolestani toivotan myös kaikille saaristolaisille rauhallista joulua ja ydinvoimattomia vuosikymmeniä Ruotsinpyhtään saaristossa!

-Simeon-