maanantai 9. helmikuuta 2009

Kunnanhallitus vääntää tänään maakuntakaavasta

Ruotsinpyhtään kunnanhallitusta hiostaa Fennovoiman tarve saada maakuntakaavaan ydinenergia-alue ennen kuin suurkunta laittaa kapuloita rattaisiin. Ylen uutisessa annetaan se kuva, että kunnanhallituksen kädet ovat sidotut.

2 kommenttia:

PS-k kirjoitti...

Ruotsinpyhtään kunnanjohtaja Risto Nieminen osoitti ehdotuksellaan kunnanhallituksen kokouksessa kypsää harkintaa asiassa, joka ei suinkaan ole seurauksiltaan yksioikoinen ja selvää kuin pläkki.
Ruotsinpyhtään kunnanhallituksen kokouksesta kirjoittaa Loviisan Sanomat näin.http://www.loviisansanomat.net/sahkeet.php?id=182
Sanomattakin on selvää, että Ruotsinpyhtään valtuuston tulee paneutua asiaan 09.03.2009 sillä huolellisuudella ja faktatietoihin päätöksensä perustaen, jota näin mittava hanke edellyttää.
Nyt ei pidä antaa mielipiteitten ja mielikuvien ratkaista, vaan tosiasioitten.

Anonyymi kirjoitti...

Käsitellessään mahdollisen ydinvoimala-alueen kaavoitusta, kunnanvaltuusto ja -hallitus ottavat samalla kantaa voimalaa, teitä ja sähkölinjoja varten tarvittaviin maan pakkolunastuksiin sekä asukkaiden ja mökkiläisten häätämiseen asuinsijoiltaan.

On todellakin toivottavaa, että näin kauaskantoisen päätöksen tekijät arvioivat kiihkottomasti ja sekä nykyisten että tulevien kuntalaisten mielipiteet huomioiden valintansa hyödyt ja haitat.