Pro Saaristo -komitea on saanut tiedotteen Gäddbergsön maanomistajilta koskien heidän Ringborgissa pitämäänsä kokousta. Sen mukaan ovat Fennovoima Oy:n maakaupat Ruotsinpyhtään saaristossa vastatuulessa. Mutta, kuinka kauan?:
"Saaristolaiset kieltäytyvät myymästä maa- ja vesialueitaan Fennovoima Oy:lle
Fennovoima Oy on lähestynyt Ruotsinpyhtään Gäddbergsön maa- ja vesialueitten omistajia käynnistääkseen vuokrasopimus- ja ostotarjouksensa, mikä johtunee siitä, että Fennovoima Oy:n hallinnassa eivät ole kaikki ne maa- ja vesialueet, joita heidän ydinvoimalaitoshankkeensa toteuttaminen Gäddbergsö - Kampuslandet alueella edellyttää.
Me, em. maa- ja vesialueitten maanomistajat, pidimme 31.01.2009 kokouksen Ringborgissa, Ruotsinpyhtään Tallbackassa. Kokouksessa päätimme:
"Emme tule vuokraamaan tai myymään vapaaehtoisilla kaupoilla maa- ja vesialueitamme Fennovoima OY:lle."
Tämä on maa- ja vesialueitten omistajien yksimielinen päätös. Päätöksemme me allekirjoittaneet saatamme tiedoksi Ruotsinpyhtään kunnanhallitukselle ja
kunnanvaltuustolle, jotka viimekädessä päättävät siitä, kaavoitetaanko maa- ja vesialueemme Fennovoima OY:n ydinvoimalaitosalueeksi.
Näin ollen kunnanvaltuusto tulee päättämään siitä, pakotetaanko meidät pakkolunastuksella luopumaan sukupolvien ajan hallussamme olleista maa- ja vesialueista, mikäli Fennovoima Oy:n sallitaan rakentaa laitoksensa Ruotsinpyhtään Gäddbergsöhön.
Maa- ja vesialueitten omistajien allekirjoitukset:
Jönsas Börje, Ekebom-Jönsas Benita, Ekebom Hildur
Paavilainen Hannu, Paavilainen Liisa, Ojala Britta
Lindfors Erik Valtter, Lindfors Göran, Ämmälä Katja
Nenonen Jari, Blomqvist Bengt, Lundsten Tom
Sund Olof, Sund Bengt, Larinen Raimo
Blomqvist Ebba, Sund Nils, Mickelsson Peter
Andér Birgitta, Andér Sven-Olof, Lindfors Erik
Lindfors Theodor ja Sund Elme
Jakelu:
Ruotsinpyhtään kunnanvaltuusto
Tiedoksi:
Ruotsinpyhtään kunnanjohtaja Risto Nieminen
Maanomistajien puolesta:
Börje Jönsas
gsm: 0503326085
e -mail: borje.jonsas@sulo.fi
Benita Ekebom-Jönsas
gsm: +358500307046
gsm: +358500307046"
On siis pelättävissä, että saariston maanomistajien vastustuksesta huolimatta, voivat Ruotsinpyhtään nykyiset kunnanvaltuutetut tehdä päätöksen, joka mahdollistaa sen, että Kampuslandet - Gäddbergsö alueelle rakennetaan jättiläismäinen ydinvoimala-alue ja maanomistajia pakkolunastetaan alueelta pois.
Mikäli Ruotsinpyhtään kunta tekee Fennovoimalle myönteisen päätöksen, tulevat sen päätöksen seuraukset kustannuksineen "Suur-Loviisan" asukkaitten huolten aiheiksi ja maksettaviksi.
Paavo Laurikainen
Pro Saaristo -komitea
projekti- ja tiedotusvastaava
gsm: 0503583413
e-mail: paavo.laurikainen@windowslive.com
maanantai 2. helmikuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti