tiistai 2. kesäkuuta 2009

Fennovoima maasuttaa yhdistyksiä ja seuroja!

Tätä ne E.ON:n miljaardit tietävät! Pohjolan Sanomien mukaan Fennovoiman pojat maasuttavat ydinvoimalaitoksiensa mahdollisten sijoituspaikkakuntien yhdistyksiä ja seuroja saadakseen rahoilleen vastinetta, puolestapuhujia! On kuuleman mukaan halpaa hommaa, panos/tuotos on antoisaa!

Näin tuolla Pohjolassa Pohjolan Sanomien mukaan 01.02.2009:

"Kemi
Ydinvoimalaa havittelevalla Fennovoimalla on jo kymmeniä sponsorointikohteita voimalan sijoituspaikoiksi suunnitelluilta alueilta.
Yhtiö on kaikessa hiljaisuudessa etsinyt yhteistyökumppanikseen muun muassa seuroja, järjestöjä ja yhdistyksiä, joiden kautta se on päässyt verkostoitumaan suunnitellun voimalansa sijoitusalueille.
Fennovoiman aluepäällikön Juha Miikkulaisen mukaan yhtiö lähti etsimään sponsorikohteita heti perustamisensa jälkeen.
- Siinä pääsi tutustumaan niihin paikkakunnan tositekijöihin ja asukkaisiin sekä erilaisiin sidosryhmiin, hän kertoo.
Yleishyödyllisten kohteiden tukeminen on yrityksille halpa keino luoda myönteistä ilmapiiriä. Fennovoimalla on Meri-Lapissa jo ainakin parikymmentä sponsorikohdetta.
Yhtiö käyttää rahaa muun muassa Simon ja Kemin urheiluseurojen ja kulttuuritapahtumien tukemiseen. Yhtiön mukaan summat ovat hyvin pieniä.
- Jos tuhat euroa voi lohkaista, niin monet ovat siihen enemmän kuin tyytyväisiä, muotoilee Fennovoiman aluepäällikkö Juha Miikkulainen.
Miikkulaisen mukaan Fennovoima on itse ollut aloitteellinen yhteistyökumppanuuden tarjoamisessa alle puolessa tapauksista. Yhtiö lähti liikkeelle ydinvoimalan sijoituspaikoiksi suunnitelluilla alueilla käytännössä heti perustamisensa jälkeen syksyllä 2007."


Tuossapa on lievä korruption sivumaku.

Ei kommentteja: