maanantai 25. toukokuuta 2009

Nyt puhutaan suut puhtaaksi!

Hyvät saaristolaiset!

Torstaina 28.05.2009 alkaen klo 18.00 on Ruotsinpyhtään ruukin Työväentalolla, eli ns. "Sirppiliiterissä" (Forsellasintie 2), meidän saaristolaisten vihon viimeinen tilaisuus lausua omat kantamme tasavallan päättäjille Fennovoima Oy:n ydinvoimahankkeesta Ruotsinpyhtään saariston Gäddbergsöllä.

Siksi Pro Saaristo -komitea toivookin, että kaikki saariston asukkaat ja kesäasukkaat tulevat sankoin joukoin ja hyvin valmistautuneina esittämään OMAT henkilökohtaiset käsityksensä ja ihmetyksensä Fennovoima Oy:n hankkeen johdosta.

Kyseinen Työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) ja Säteilyturvakeskuksen (STUK) järjestämä tilaisuus EI ole enää mikään kyselytunti, jossa meille välttämättä annettaisiin vastauksia, vaan tilaisuus on tarkoitettu suullisten lausuntojen antamiseen, jotka lausunnot dokumentoidaan videoimalla päättäjien vastaisia toimia ja päätöksiä varten, joten:

"Kaikki kynnelle kykenevät mukaan tostaina 28.05.2009 klo 18.00 antamaan lausuntoja Fennovoima Oy:n ydinvoimahankkeesta Ruotsinpyhtään ruukin Työväentalolla!"

Puheenvuorot pyydetään tilaisuudessa kirjallisina omalla nimellä varustettuina ja osoitteeksi osoitteenne saaristossa.
Lausuntojenne tulee olla lyhyitä, max. puoli liuskaa ja nasevia, suoraan saaristosta!
Kaikki hankkeeseen liittyvät pelot, epävarmuudet ja sekä ympäristöön että ihmisiin kohdistuvat haittavaikutukset voidaan tuoda esille, esim.:

- Lauhdevesien vaikutukset
- Vaikutukset kalastukseen
- Rakennusaikaiset haitat
- Vaikutukset pohjavesiin
- Pakkolunastukset
- Tuhannet siirtotyöläiset ja heidän parakkikylänsä
- Maisemahaitat
- Vakuutukset ja vastuut
- Päätösten teko
- Fennovoiman hankkeen vaikutus kiinteistöjen arvoon ja niin edelleen...

...jotta lausuntoja sorvaamaan, NYT!

Ystävällisesti,

Paavo Laurikainen
"Pro saaristo" -komitea
Projekti -ja tiedotusvastaava
gsm: 050 3583413
e-mail: paavo.laurikainen@windowslive.com

Ei kommentteja: