Kokoomus piti puoluevaltuustonsa kokouksen 17 - 18.10.2009 Loviisassa, Hotelli Degerbyssä. Paikalla oli mittava joukko Kokoomuksen ministereitä ja kansanedustajia. Kokoomuksen puoluevaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Jukka Mäkelä, antoi paikallislehdellemme, Östra Nylandille, mielenkiintoisen lausunnon, jossa hän toteaa painokkaasti seuraavaa "på svenska":
"Kraftigt stöd för kärnkraft till Lovisa
I lördags satsade Samlingspartiet stort på Lovisa och partitoppen gav ett kraftigt stöd för kärnkraftsetablering i stan.
– Tre kärnkraftstillstånd betyder ja till Lovisa, sade partifullmäktiges ordförande Jukka Mäkelä. Han konstaterade att Lovisa redan har det som behövs: planerat område, säkerhetszon, färdig infrastruktur, stamnät och kunnig personal.
Läs mera om vad Samlingspartiets topp gjorde i Lovisa och vilka råd den nya staden fick i tisdagens Östra Nyland."
Kuten te, arvoisat saaristolaiset, tuostakin lausunnosta hyvin ymmärtänette, niin Fennovoima Oy:n hankkeelta puuttuvat kaikki ne tärkeät, jo toimivaan ja olemassa olevaan infrastruktuuriin liittyvät edut, jotka sisältyvät jo nyt Fortumin hankkeeseen, jos se valtiovallan periaatepäätöksen mukaisesti toteutetaan uudessa Loviisassa, sen Hästholmenissa.
Nyt on taas aika käydä äänestämässä, sunnuntaina 25.10.2009 ja lopettaa tulevina kuukausina Ruotsinpyhtään valtuuston käynnistämät taannoiset kaavahankkeet, jotka eivät sovellu uuteen Loviisaan, sen jäljellä olevaan luonnonkauniiseen saaristoon.
sunnuntai 18. lokakuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti