Ruotsinpyhtään Ruukin Työväentalolla pidetään yleisötilaisuus, koskien Fennovoima Oy:n ydinvoimahankkeen kaava-asioita Gäddbegsöllä ja Kampuskandetissa. Kokous on torstaina 03.09.2009, alkaen klo 18.00.
Paikalla ovat kysymyksiä, mielipiteitä, vastalauseita, muistutuksia ja kehuja(?) vastaanottamassa kyseisen Fennovoima Oy:n ydinvoimahankkeen poliittiset kannattajat Ruotsinpyhtäältä, jotka muodostavat pääosan ns. Osallistumis- arviointisuunnitelman (OAS) ohjausryhmästä. Kaikki asiantuntijaryhmän jäsenet ovat "luonnollisesti" Fennovoima Oy:n palkollisia. Muita uuden Loviisan kuntia edustavat virkamiehet.
Saaristolaisia edustaa ainoana Magnus Lindholm, Vahterpäästä ja toinen saaristolaisittain ajatteleva valtuutettu, Raili Äijö, on nimitetty ainoastaan ko. ohjausryhmän varajäseneksi!
Ruotsinpyhtään kunnan kotisivulla ovat seuraavat tiedotteet:
"Gäddbergsön osayleiskaavan ja asemakaavan OAS
Ruotsinpyhtään Gäddbergsön osayleiskaavan ja asemakaavan
osallistumis- ja arviointisuunnitelma asetetaan MRL 63 §:n mukaisesti
yleisesti nähtäväksi 3.9-2.10.2009 ajaksi. Suunnitelma, joka koskee
alueelle mahdollisesti sijoitettavan uuden ydinvoimalaitoksen edellyttämää
kaavoitusta, on nähtävillä kunnantoimistossa, os. Pitäjäntie 7 A,
Ruotsinpyhtää kk sekä kunnan kotisivuilla www.ruotsinpyhtaa.fi.
Palautetta osallistumis- ja arviointisuunnitelmasta voi antaa nähtävillä
oloaikana ja koko kaavoitusprosessin ajan.
Ruotsinpyhtäällä 31.08.2009
Kunnanhallitus
Osallistumis- ja arviointisuunnitelman löydät tästä linkistä (pdf)"
ja
"Yleisötilaisuus: Osayleiskaavan muutos ja asemakaavan laatiminen Gäddbergsön ja Kampuslandetin alueilla
RUOTSINPYHTÄÄN KUNTA
KAAVOJA VIREILLE
Ruotsinpyhtään kunnanvaltuuston päätöksellä 9.3.2009 § 35 on tullut vireille osayleiskaavan muutos ja asemakaavan laatiminen Gäddbergsön ja Kampuslandetin alueilla. Päätös koskee Ruotsinpyhtään Gäddbergsön alueelle mahdollisesti sijoitettavan uuden ydinvoimalaitoksen edellyttämää osayleiskaavaa ja asemakaavaa.
Kaavoja koskevaa osallistumis- ja arviointisuunnitelmaa esitellään aloitusvaiheen
yleisötilaisuudessa torstaina 3.9.2009 klo 18 alkaen Ruotsinpyhtään Työväentalolla, os. Forsellesintie 2, Ruotsinpyhtää kk.
Kunnanhallitus"
Hyvät saaristolaiset, nyt on taas syytä käydä kuulolla ja ihmetellä asiain tilaa.
Ystävällisesti,
Paavo
Paavo Laurikainen
"Pro saaristo" -komitea
Projekti -ja tiedotusvastaava
gsm: 050 3583413
e-mail: paavo.laurikainen@windowslive.com
keskiviikko 2. syyskuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti