Tiistaina 11.03.2008 tuli TV1:stä lähetys "Presidenttifoorumista", joka oli järjestyksessä viides. Sen aiheena oli "Itämeren tila ja tulevaisuus", joka on nyt keskeinen teema jopa Suomen ulkopolitiikassa ja monien toimijoitten sydäntä lähellä. Itämeri lahtineen halutaan pelastaa.
Hankkeita on, toimijoita on, rahaa on, poliittista tahtoa on kaikissa päätöksentekoportaissa, mutta se tuossa Itämeren osan, Suomenlahden, pelastamisessa on kummallista, että esimerkiksi E.ON, Boliden ja Fennovoima OY:n suomalaiset toimijat aikovat tehdä kaikkea muuta, kuin pelastaa Suomenlahden!
Päin vastoin, Fennovoima OY aikoo toimia siten, että Suomenlahti pilaantuisi entistä huonompaan kuntoon, suunnitellessaan laskevansa ydinvoimalastaan Ruotsinpyhtäällä jopa 100 kuutiometriä sekunnissa lisää lauhdevettä jo ennestään viherlevästä - ja kampamaneeteista kärsivään Suomenlahteen, samalla kun muu elikeinoelämä, järjestöt ja hallitukset, koittavat pelastaa Suomenlahden ja koko Itämeren!
Ylen lähetys "Presidenttifoorumista" on netissä 10.4. asti.
tiistai 11. maaliskuuta 2008
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti