maanantai 26. heinäkuuta 2010

Erään aikakauden päätös...

... ja millainen aikakauden päätös se olikaan tuolla Ringborgissa! Kurre&Paavo ovat nyt saaristomme majakanvartijoita, josta työstä ja toimesta me suuresti iloitsemme. Luotamme siihen, että pieniä lienevät meidän murheemme täst'edespäin, joten viittaan vielä kerran juhlaamme Ringborgissa, lauantaina 03.07.2010 ja siihen liittyvään kiitospuheeseemme saaristolaisille Pro Saaristo -komitean osalta:


"Rakkaat ystävät Loviisan saaristossa!

Eräs polku on nyt kuljettu yhdessä loppuun täällä Loviisan saaristossa. Me saimme yhdessä käydä tuimaan taistoon rantojamme uhkaavassa vaarassa - sanan voimalla, sanaa vastaan.
Viime lauantaina, 03.07.2010 saimme vihdoinkin juhlia Ringbårgissa, tuossa ikiomassa kotipesässämme, ansaitsemaamme voitonjuhlaa.
Fennovoima Oy:n ydinvoimalaitoksen uhka on väistynyt rannoiltamme!
Vaan nyt on meillä allekirjoittaneilla kiitoksen paikka teille kaikille saaristolaisille, jotka muistitte meitä ylenpalttisen kauniilla puheilla auringon kultaamassa Ringbårgissa. Me kiitämme saamistamme Theodor Lindforssin taidokkaista veneitten pienoismalleista ja saamistamme kauniista majakoista - Seiskari ja Marjaniemi - jotka ovat nyt laitureillamme kaikkien vesillä liikkuvien silmäin ilona.
Lisäksi haluamme kiittää mitä erinomaisimmista juhlajärjestelyistä vastanneita saaristolaisia, jotka mahdollistivat - ihan säätä myöten - sen, että me kaikki viihdyimme saaristomme suvi-illan leppeydessä mitä erinomaisimmalla tavalla. Iloisina, kiitollisina ja levollisin mielin saimme palata iltaruskon aikaan koteihimme ja huviloillemme.

Nyt on Pro Saaristo -komitean aika vaieta, mutta muistolaatta Ringbårgin seinällä muistuttanee jälkeemme tulevia siitä, että vastukset ovat aina voitettavissa - yhdessä.

Vielä kerran, kiitoksemme teille, rakkaat saaristolaiset!

Toivotamme teille kaikille oikein mielihyvän sävyistä suvea.

Onnelliset Eläke-Papparaiset,

Paavo&Kurre"


Nyt tuntuu meistäkin oikein hyvältä, mutta vielä paremmat tuntemukset voivat meillä olla, itse kullakin saaristomme eläjällä vuonna 2012, kun Fennovoima Oy:n aikomat rakennustyöt Gäddbergsö/Kampuslandet -alueella eivät realisoidu.

Onko silloinkin juhlan aika Ringborgissa? Sen näyttänee aika.

Mielihyvän täyteistä jatkoa teille kaikille!

Ystävällisesti,

Paavo&Kurre

Ei kommentteja: